KONUŞMANIN DAKİKASI
Yurt İçi Heryöne Aramalar
Yurt İçi Her Yöne SMS
Yurt İçi Her Yöne Aramalar
Yurt İçi Her Yöne SMS
Yeni hat tesisinde Telsiz Ruhsatname ücreti ve Özel İletişim Vergisi (ÖİV) peşin olarak ayrıca tahsil edilir. Telsiz Kullanım ücreti ise her ay ayrıca alınır. Detaylı bilgi için tıklayınız.
Yasal Uyarı
İşbu websitesi ve (www.selfy.com.tr) alan adı içeriği TT MOBİL İLETİŞİM HİZMETLERİ A.Ş.'ye ('TT MOBİL İLETİŞİM HİZMETLERİ A.Ş') ve TTNET A.Ş’ye (TTNET) ait fikri mülkiyet hakları olup TT MOBİL İLETİŞİM HİZMETLERİ A.Ş ve TTNET’in izni olmadan işbu websitesindeki bilgiler kısmen veya tamamen çoğaltılamaz, aktarılamaz, dağıtılamaz, uyarlanamaz, tercüme edilemez veya saklanamaz. Websitesi üzerindeki marka, logo ve amblemler TT MOBİL İLETİŞİM HİZMETLERİ A.Ş ve TTNET’in marka haklarına tabidir. TT MOBİL İLETİŞİM HİZMETLERİ A.Ş ve TTNET’in yazılı izni olmadan websitesindeki içeriklerin kullanımı, değiştirilmesi ve markaların kullanımı kesin olarak yasaklanmıştır. İşbu websitesinin içeriği 'olduğu gibi' sunulmaktadır. İşbu websitesi veya işbu websitesinde linki verilen herhangi bir websitesinin içeriklerinin herhangi bir şekilde kullanımından doğan doğrudan, dolaylı veya başka özel zararlardan ilgili taraflara karşı TT MOBİL İLETİŞİM HİZMETLERİ A.Ş ve TTNET sorumlu olmayacaktır.
GİZLİLİK POLİTİKASI
İşbu gizlilik bildirisi sizleri gizliliğe ilişkin uygulamalarımız konusunda ve bize verdiğiniz kişisel bilgilerinizin nasıl kullanıldığı ve korunduğu hakkında bilgilendirmektedir. Bu politika (adresi www.selfy.com.tr olan) websitesine ilişkindir. Websitemizde üçüncü kişilere ait verilebilecek websitesi linkleri bizim kontrolümüzde olmayıp işbu politika kapsamına dahil değildir. Sizden toplanan bilgiler başka bir üçüncü tarafa satılmayacak veya kiralanmayacaktır. TT MOBİL İLETİŞİM HİZMETLERİ A.Ş ve TTNET size ait kişisel bilgileri iştirakları, üçüncü taraf acenteleri veya taşeronları ile paylaşma hakkını saklı tutar. Üçüncü taraf acenteleri ve taşeronlar size ait gizli mahiyetteki kişisel bilgileri gizlilik ilkesi çerçevesinde saklamayı taahhüt etmek zorunda olup bu bilgileri TT MOBİL İLETİŞİM HİZMETLERİ A.Ş ve TTNET için gerçekleştirmekte oldukları hizmetler dışındaki amaçlar için kullanamazlar. Kişisel bilgileriniz mahkeme emirlerine cevap verilmesi vb. de dahil olmak üzere hukuki işlemler için de kullanılabilir. Kişisel Bilgilere Ulaşılması ve Güncellenmesi Kişisel bilgilerinizde zaman zaman oluşabilecek değişiklikler hakkında lütfen bize bilgi veriniz. Kişisel Bilgilerin Güvenli Biçimde Saklanması Bilgilere izinsiz erişimi ve bilgilerin ifşa edilmesini engellemek ve verilerin doğru şekilde saklanarak uygun biçimde kullanılmasını sağlamak için TT MOBİL İLETİŞİM HİZMETLERİ A.Ş ve TTNET bütün makul güvenlik önlemlerini alır.
GÜVENLİK
IVR, Web ve Wap kanallarında TT MOBİL İLETİŞİM HİZMETLERİ A.Ş ve TTNET’in geliştirmiş olduğu uygulamayı ifade eder. Bu uygulama kapsamında aboneler IVR, Web ve Wap kanallarından TT MOBİL İLETİŞİM HİZMETLERİ A.Ş hattını kullanmakta oldukları cep telefonu cihazında herhangi bir zararlı yazılım var ise söz konusu zararlı yazılımı silmek için ücretsiz olarak TT MOBİL İLETİŞİM HİZMETLERİ A.Ş ve TTNET’in çeşitli firmalardan tedarik ettiği temizleme programlarına ulaşabilecek ve söz konusu cihazına ilgili temizleme programlarını yükleyerek temizleme işlemini yapabilecektir.
6698 SAYILI KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI KANUNU UYARINCA KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASINA YÖNELİK AYDINLATMA METNİ
Kişisel verilerin işlenmesinde başta özel hayatın gizliliği olmak üzere kişilerin temel hak ve özgürlüklerinin korunmasını amaçlayan 7 Nisan 2016 tarihli ve 29677 Sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“Kanun”)’nun “Veri Sorumlusunun Aydınlatma Yükümlülüğü” başlıklı 10 uncu maddesi ile 10 Mart 2018 tarih ve 30356 sayılı Resmi Gazete’ de yayımlanan Aydınlatma Yükümlülüğünün Yerine Getirilmesinde Uyulacak Usul ve Esaslar Hakkında Tebliğ uyarınca işbu Aydınlatma Metni ile TT Mobil İletişim Hizmetleri A.Ş ve TTNET A.Ş (TT Mobil İletişim Hizmetleri A.Ş. ve TTNET A.Ş. bundan sonra hep birlikte “Türk Telekom” olarak anılacaktır.) tarafından işlenen ve aşağıda yer verilen kişisel verileriniz hakkında Veri Sorumlusu olarak, sizleri bilgilendirmeyi hedeflemekteyiz.
TT Mobil İletişim Hizmetleri A.Ş ve TTNET A.Ş kişisel verilerinizin hukuka aykırı olarak işlenmesini, erişilmesini önleme ve muhafazasını sağlama amacıyla, uygun güvenlik düzeyini temin etmeye yönelik tüm teknik ve idari tedbirleri almaktadır.
1. İŞLENEN KİŞİLER VERİLER
Kişisel veri, kimliği belirli veya belirlenebilir kişiye ilişkin her türlü bilgiyi ifade etmektedir. İşlenen kişisel verileriniz ile verilere ait kategoriler aşağıda belirtilmiştir.
Kimlik Bilgileri: Ad, soyadı, anne kızlık soyadı ve TCKN
İletişim Bilgileri: Telefon numarası, iletişim adresi, MSISDN ve e-posta adresi
Konum Bilgileri: Lokasyon ve yer bilgisi
İşlem Güvenliği Bilgileri: Şifre ve parola
2. KİŞİSEL VERİLERİN İŞLENME AMAÇLARI
Kişisel verileriniz; Kanun’un 5 inci ve 6 ncı maddelerinde belirtilen işleme şartları ile ikincil düzenlemelere uygun olarak aşağıdaki amaçlar ile işlenebilecektir:
3. KİŞİSEL VERİLERİN AKTARILMASI
Kişisel verileriniz, Kanunlar ve sair mevzuat kapsamında ve açıklanan amaçlarla Kanun’un kişisel verilerin yurt içi ve yurtdışına aktarılmasına ilişkin hükümleri kapsamında aşağıdaki 3. taraflara aktarılabilecektir:
4. KİŞİSEL VERİLERİN TOPLANMA YÖNTEMLERİ VE HUKUKİ SEBEPLERİ
Kişisel verileriniz; ilgili kişiler ile hukuki ilişkimizin kurulması esnasında ve söz konusu ilişkinin devamı süresince web sitemiz aracılığıyla otomatik yöntemler ile temin edilerek işlenebilmektedir.
5. HAK VE TALEPLERİNİZ İÇİN BİZİMLE İLETİŞİME GEÇMEK İSTERSENİZ
Kanun’un ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi uyarınca taleplerinizi, mahiyetine ve başvuru yönteminize göre Türk Telekom tarafından başvurunun size ait olup olmadığının belirlenmesi ve böylece haklarınızı koruyabilmek için Veri Sorumlusuna Başvuru Usul ve Esasları hakkında Tebliğ’de (Tebliğ) belirtilen şartlara uygun düzenlenmiş dilekçeyle:
Bu kapsamda yapılacak olan başvurular tarafımızdan yapılacak kimlik doğrulamasını takiben kabul edilecek olup, talepleriniz, talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç 30 gün içinde sonuçlandırılacaktır. Başvuruya yazılı olarak cevap verilmesi durumunda, 10 sayfaya kadar ücret alınmayacak olup 10 sayfanın üzerindeki her sayfa için 1 Türk Lirası işlem ücreti alınabilecektir. Başvuruya cevabın CD, flash bellek gibi bir kayıt ortamında verilmesi halinde ise kayıt ortamının maliyeti tutarında bir ücret talep edilebilecektir.
BAŞVURU KANAL ve ADRESLERİMİZ
TT Mobil İletişim AŞ
Direkt Başvuru: Bağlar Mah. Yalçın Koreş Cad. Fidan Sk. Erdinç İş merkezi No:1 34209 Güneşli İstanbul
Noter/Posta Kanalı: Gayrettepe Mah. Yıldız Posta Cad. No:40 Gayrettepe Beşiktaş İstanbul
KEP: ttmobilkvkk@hs03.kep.tr
Mail: ttmobilkvkk@turktelekom.com.tr
TTNET AŞ
Direkt Başvuru: Gayrettepe Mahallesi, Vefa Bayırı Sokak Kat:2 No:3 Beşiktaş/İstanbul
Noter/Posta Kanalı: Esentepe Mahallesi, Salih Tozan Sokak, Karamancılar İş Merkezi, D Blok, No:16 Şişli 34394 İstanbul
KEP: ttnetkvkk@hs03.kep.tr
Mail: ttnetkvkk@turktelekom.com.tr
KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASINA YÖNELİK AYDINLATMA METNİ
Kişisel verilerin işlenmesinde başta özel hayatın gizliliği olmak üzere kişilerin temel hak ve özgürlüklerinin korunmasını amaçlayan 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’nun (“Kanun”) “Veri Sorumlusunun Aydınlatma Yükümlülüğü” başlıklı 10 uncu maddesi ile “Aydınlatma Yükümlülüğünün Yerine Getirilmesinde Uyulacak Usul ve Esaslar Hakkında Tebliğ” uyarınca işbu Aydınlatma Metni hazırlanmıştır. TTNET AŞ. ve TT Mobil İletişim Hizmetleri AŞ. (birlikte “Türk Telekom”) veri sorumlusu olarak Kanun ve ilgili mevzuat çerçevesinde kişisel verilerin güvenli şekilde muhafazasını ve hukuka uygun olarak işlenmesini sağlamak amacıyla teknolojik ve alt yapısal imkânlarını kullanarak gerekli teknik ve idari tedbirleri almaktadır.
Kişisel veriler, Tür Telekom tarafından işbu Aydınlatma Metni kapsamında Kanun’a ve ilgili mevzuata uygun olarak işlenmektedir. Kanun kapsamında kişisel verileri işlenen gerçek kişiler, aşağıdaki metni inceleyerek, Türk Telekom tarafından işlenebilecek olan kişisel verileri, bu verilerin işlenme amaçları, aktarılabileceği alıcı grupları, toplanma yöntemi ve veri işlemenin hukuki sebebi ile söz konusu kişisel verilere ilişkin Kanun kapsamındaki hakları hakkında bilgi edinebilir.
Kişisel veri, kimliği belirli veya belirlenebilir gerçek kişiye ilişkin her türlü bilgiyi ifade etmektedir. Aşağıda yer alan kişisel veriler, ilgili kişilerin talepleri ve/veya yararlandığı ürün/hizmetler kapsamında kişiden kişiye farklılık gösterebilecek olup Türk Telekom tarafından işlenebilecek kişisel verilerinize aşağıda yer verilmektedir:
Kimlik Bilgileri: Ad, soyad, TC Kimlik Numarası, doğum yeri ve tarihi, medeni durum, cinsiyet, kimlik seri ve sıra numarası, uyruk, pasaport numarası, anne-baba adı, anne kızlık soyadı,
İletişim Bilgileri: Telefon/faks numarası, e-posta adresi ve adres bilgisi
Konum Bilgileri: Lokasyon ve yer bilgisi,
İşlem Güvenliği Bilgileri: Kullanıcı kimliğinin doğrulanmasında kullanılan kullanıcı adı, şifre
Kişisel verileriniz; Kanun’un 5’inci ve 6’ncı maddelerinde belirtilen işleme şartları ile ikincil düzenlemelere uygun olarak aşağıdaki amaçlar ile işlenebilecektir:
Kişisel verileriniz, aşağıda yer verilen mevzuatlar ve amaçlar kapsamında Kanun’un kişisel verilerin yurt içi ve yurtdışına aktarılmasına ilişkin hükümleri uyarınca aşağıdaki 3 üncü taraflara aktarılabilecektir:
Kişisel verileriniz; hizmet, ürün ve faaliyet niteliğine göre değişkenlik göstermekle birlikte yetki vermiş olduğumuz şirketimiz nam ve hesabına faaliyette bulunan şirketler, temsilcilerimiz, bayilerimiz, web sitemiz, çağrı merkezimiz ve mobil uygulamalar üzerinden temin edilerek işlenebilmektedir.
Kişisel verileriniz, Türk Telekom ile hukuki ilişkinizin kurulması esnasında ve söz konusu ilişkinin devamı süresince:
tamamen/kısmen otomatik veya otomatik olmayan yollarla toplanmaktadır. Kişisel verileriniz aşağıdaki hukuki sebeplere dayanılarak işlenmektedir:
Özel nitelikli kişisel verileriniz:
Kanun’un ilgili kişinin haklarını düzenleyen “İlgili kişinin hakları” başlıklı 11’inci maddesi uyarınca:
Yukarıda yer verilen haklarınızı kullanmak isterseniz, bu kapsamdaki başvurunuzu, başvurunun size ait olup olmadığının belirlenmesi ve böylece haklarınızı koruyabilmemiz için Veri Sorumlusuna Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Tebliğ’de (“Tebliğ”) belirtilen şartlara uygun şekilde:
Bu kapsamda yapılacak olan başvurular tarafımızdan yapılacak kimlik doğrulamasını takiben kabul edilecek olup, talepleriniz, talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç 30 gün içinde sonuçlandırılacaktır.
TTNET A.Ş
Noter/Posta Kanalı: Gayrettepe Mah. Vefa Bayırı Sk. No:2 Kat:3 Beşiktaş/İstanbul
|
TT Mobil İletişim Hizmetleri A.Ş
Noter/Posta Kanalı: Gayrettepe Mah. Yıldız Posta Cad. No:40
KEP: ttmobilkvkk@hs03.kep.tr
|
6698 SAYILI KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI KANUNU UYARINCA KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASINA YÖNELİK AYDINLATMA METNİ
Kişisel verilerin işlenmesinde başta özel hayatın gizliliği olmak üzere kişilerin temel hak ve özgürlüklerinin korunmasını amaçlayan 7 Nisan 2016 tarihli ve 29677 Sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“Kanun”)’nun “Veri Sorumlusunun Aydınlatma Yükümlülüğü” başlıklı 10 uncu maddesi ile 10 Mart 2018 tarih ve 30356 sayılı Resmi Gazete’ de yayımlanan Aydınlatma Yükümlülüğünün Yerine Getirilmesinde Uyulacak Usul ve Esaslar Hakkında Tebliğ uyarınca işbu Aydınlatma Metni ile TT Mobil İletişim Hizmetleri A.Ş ve TTNET A.Ş (TT Mobil İletişim Hizmetleri A.Ş. ve TTNET A.Ş. bundan sonra hep birlikte “Türk Telekom” olarak anılacaktır.) tarafından işlenen ve aşağıda yer verilen kişisel verileriniz hakkında Veri Sorumlusu olarak, sizleri bilgilendirmeyi hedeflemekteyiz.
TT Mobil İletişim Hizmetleri A.Ş ve TTNET A.Ş kişisel verilerinizin hukuka aykırı olarak işlenmesini, erişilmesini önleme ve muhafazasını sağlama amacıyla, uygun güvenlik düzeyini temin etmeye yönelik tüm teknik ve idari tedbirleri almaktadır.
1. İŞLENEN KİŞİLER VERİLER
Kişisel veri, kimliği belirli veya belirlenebilir kişiye ilişkin her türlü bilgiyi ifade etmektedir. İşlenen kişisel verileriniz ile verilere ait kategoriler aşağıda belirtilmiştir.
Kimlik Bilgileri: Ad, soyadı, anne kızlık soyadı ve TCKN
İletişim Bilgileri: Telefon numarası, iletişim adresi, MSISDN ve e-posta adresi
Konum Bilgileri: Lokasyon ve yer bilgisi
İşlem Güvenliği Bilgileri: Şifre ve parola
2. KİŞİSEL VERİLERİN İŞLENME AMAÇLARI
Kişisel verileriniz; Kanun’un 5 inci ve 6 ncı maddelerinde belirtilen işleme şartları ile ikincil düzenlemelere uygun olarak aşağıdaki amaçlar ile işlenebilecektir:
3. KİŞİSEL VERİLERİN AKTARILMASI
Kişisel verileriniz, Kanunlar ve sair mevzuat kapsamında ve açıklanan amaçlarla Kanun’un kişisel verilerin yurt içi ve yurtdışına aktarılmasına ilişkin hükümleri kapsamında aşağıdaki 3. taraflara aktarılabilecektir:
4. KİŞİSEL VERİLERİN TOPLANMA YÖNTEMLERİ VE HUKUKİ SEBEPLERİ
Kişisel verileriniz; ilgili kişiler ile hukuki ilişkimizin kurulması esnasında ve söz konusu ilişkinin devamı süresince web sitemiz aracılığıyla otomatik yöntemler ile temin edilerek işlenebilmektedir.
5. HAK VE TALEPLERİNİZ İÇİN BİZİMLE İLETİŞİME GEÇMEK İSTERSENİZ
Kanun’un ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi uyarınca taleplerinizi, mahiyetine ve başvuru yönteminize göre Türk Telekom tarafından başvurunun size ait olup olmadığının belirlenmesi ve böylece haklarınızı koruyabilmek için Veri Sorumlusuna Başvuru Usul ve Esasları hakkında Tebliğ’de (Tebliğ) belirtilen şartlara uygun düzenlenmiş dilekçeyle:
Bu kapsamda yapılacak olan başvurular tarafımızdan yapılacak kimlik doğrulamasını takiben kabul edilecek olup, talepleriniz, talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç 30 gün içinde sonuçlandırılacaktır. Başvuruya yazılı olarak cevap verilmesi durumunda, 10 sayfaya kadar ücret alınmayacak olup 10 sayfanın üzerindeki her sayfa için 1 Türk Lirası işlem ücreti alınabilecektir. Başvuruya cevabın CD, flash bellek gibi bir kayıt ortamında verilmesi halinde ise kayıt ortamının maliyeti tutarında bir ücret talep edilebilecektir.
BAŞVURU KANAL ve ADRESLERİMİZ
TT Mobil İletişim AŞ
Direkt Başvuru: Bağlar Mah. Yalçın Koreş Cad. Fidan Sk. Erdinç İş merkezi No:1 34209 Güneşli İstanbul
Noter/Posta Kanalı: Gayrettepe Mah. Yıldız Posta Cad. No:40 Gayrettepe Beşiktaş İstanbul
KEP: ttmobilkvkk@hs03.kep.tr
Mail: ttmobilkvkk@turktelekom.com.tr
TTNET AŞ
Direkt Başvuru: Bağlar Mah. Yalçın Koreş Cad. Fidan Sk. Erdinç İş merkezi No:1 34209 Güneşli İstanbul
Noter/Posta Kanalı: Esentepe Mahallesi, Salih Tozan Sokak, Karamancılar İş Merkezi, D Blok, No:16 Şişli 34394 İstanbul
KEP: ttnetkvkk@hs03.kep.tr
Mail: ttnetkvkk@turktelekom.com.tr
2020 yılı Nisan ayı fatura dönemleri itibarıyla; tarife ve/veya yenilenen paket aktivasyonu, tarife değişikliği, tek ve/veya çift yönlü hat kapama, tarife ve/veya yenilenen paket deaktivasyonu gibi tarife ve paketin tüm ay kullanılmadığı durumlarda geçerli olacak ücretlendirme şartlarında; BTK’nın gün bazlı tarife ve paket ücretlendirme kuralları çerçevesinde değişiklik yapılacaktır. Yenilenmeyen ek paket ücretlendirmelerine ilişkin herhangi bir revizyon yapılmayacaktır.
Tarife Aylık Ücreti:
Aktivasyon, deaktivasyon, tek ve/veya çift yönlü hat kapama gibi tarifenin tüm fatura dönemi boyunca kullanılmadığı durumlarda; ilgili işlemin gerçekleştiği fatura dönemine özel olarak tarife aylık ücretinin gün ile orantılı kısmı faturanıza yansıtılacaktır. Tarifede bulunan dakika, SMS ve/veya internet faydalarından herhangi birinin tamamının kullanılması durumunda ise tarifenin tam aylık ücreti faturanıza yansıtılacaktır.
Tarife değişikliği durumlarında ise; eski tarifede 15 günden fazla kalındıysa tarife aylık ücretinin tamamı faturanıza yansıtılacaktır. Eski tarifede 15 günden az kalındığında ise; tarifenin dakika, SMS ve/veya internet faydalarının herhangi biri bittiyse tam, bitmediyse aylık ücretin gün ile orantılı kısmı faturanıza yansıtılacaktır. Geçiş yapılan yeni tarifede ise yine tarifedeki herhangi bir faydanın kullanım haklarının bitirilip bitirilmediğine bakılarak tarifenin içerisindeki dakika, SMS ve/veya internet faydalarından herhangi biri bittiyse tam, bitmediyse gün bazlı aylık ücret hesaplanarak faturanıza yansıtılır.
Yenilenen Paket Aylık Ücreti:
Aktivasyon, deaktivasyon, tek ve/veya çift yönlü kapama gibi paketin tüm fatura dönemi boyunca kullanılmadığı fatura dönemlerine özel olarak, ilgili paket kapsamındaki hakların ne kadarı ilgili fatura döneminde kullanıldıysa söz konusu kullanım yüzdesine göre paket ücreti hesaplanarak faturaya yansıtılacaktır. Örneğin; paketin yüzde 50'sini kullanan müşterilerin faturalarına paket ücretinin yarısı, %25'ini kullanan müşterilerin faturalarına ise paket ücretinin dörtte biri yansıtılacaktır. Çoklu fayda içeren (dakika,SMS,internet) ek paketlerin (örn; dakika ve internet, dakika ve SMS vb.) ve Kıbrıs Konuşma paketinin (60dakika) aylık ücret hesabında değişiklik yapılmayacaktır.
*Fatura kesim tarihi ayın 9’u olan müşteriler için : 10 Mart- 9 Nisan 2020 fatura dönemi itibarıyla
Fatura kesim tarihi ayın 22’si olan müşteriler için : 23 Mart – 22 Nisan 2020 fatura dönemi itibarıyla
Fatura kesim tarihi ayın 26’sı olan müşteriler için : 27 Mart – 26 Nisan 2020 fatura dönemi itibarıyla
Fatura kesim tarihi ayın son günü olan müşteriler için : 1 – 30 Nisan 2020 fatura dönemi itibarıyla
Revizyon sonrasında Tarife ve Paketler için yapılacak ücretlendirmeler aşağıdaki gibidir:
TARİFE VE KAPSAM AKTİVASYON/DEAKTİVASYONU
Tarifenin, varsa tarifeye bağlı kampanya ve taahhüt indirimlerinin tüm fatura dönemi boyunca kullanılmadığı hat aktivasyon ve hat deaktivasyon durumlarında, ilgili fatura dönemine özel olarak tarife aylık ücreti ve kampanya/taahhüt indirimleri aşağıdaki şekilde hesaplanır:
Tarifede bulunan dakika, SMS ve/veya internet faydalarından herhangi birinin tamamını kullanmanız durumunda; tarife ücretinizin, varsa kampanya/taahhüt indiriminizin tamamı ilk faturanıza yansıtılır. Tarife faydalarından herhangi biri bitmediyse; tarifeden ve varsa kampanya/taahhüt indiriminden faydalandığınız gün ile orantılı kısmı ilk faturanıza yansıtılır.
Ek Bilgiler:
Tarifeye ve varsa tarifeye bağlı kampanyaya fatura döneminizin ilk gününde kayıt olarak tüm fatura dönemi boyunca tarifeden/kampanyadan faydalandıysanız, tarife aylık ücretinizin ve varsa kampanya/taahhüt indiriminizin tamamı ilk faturanıza yansıtılır.
Hattınızın herhangi bir sebeple deaktif olması durumunda tarife ücreti, kampanya ve taahhüt indirimi hesabı yapılırken; deaktif olduğunuz gün, kullanım yapılan gün hesabına katılmaz.
Tarifenizde sınırsız/limitsiz fayda bulunduğu durumda, faydalardan herhangi birinin tükenip tükenmeme kontrolü yapılırken, sınırsız faydaya bakılmaz.
TARİFE DEĞİŞİKLİĞİ
Tarife değişikliği durumlarında ise; eski tarifede 15 günden fazla kalmanız durumunda tarife aylık ücretinin ve varsa tarifeye bağlı kampanya/taahhüt indiriminin tamamı faturanıza yansıtılacaktır. Eski tarifede 15 günden az kaldığınızda ise; tarifenin dakika, SMS ve/veya internet faydalarının herhangi birini bitirip bitirmediğinize bakılır. Tarife faydalarından herhangi birini bitirdiyseniz, tarife aylık ücretinin ve varsa tarifeye bağlı kampanya/taahhüt indirimin tamamı, bitmediyse tarife aylık ücretinin ve varsa tarifeye bağlı kampanya/taahhüt indiriminin gün ile orantılı kısmı faturanıza yansıtılacaktır.
Geçiş yapılan yeni tarifede ise yine tarifedeki herhangi bir faydanın kullanım haklarının bitirilip bitirilmediğine bakılacaktır. Tarifenin içerisindeki dakika, SMS ve/veya internet faydalarından herhangi biri bittiyse tarifenin aylık ücretinin ve varsa tarifeye bağlı kampanya/taahhüt indiriminin tamamı, bitmediyse tarife aylık ücretinin ve tarifeye bağlı kampanya/taahhüt indiriminin gün ile orantılı kısmı faturanıza yansıtılacaktır.
Ek Bilgiler:
Müşterinin tarife değişikliği yaptığı gün eski tarifeyi kullandığı güne sayılmaz, yeni tarifeyi kullandığı gün olarak değerlendirilir. Örneğin; fatura döneminin 20. gününde tarife değişikliği yapan bir müşteri, 19 gün A tarifesinden, 11 gün B tarifesinden yararlanmış olarak hesap yapılır.
Türk Telekom Mobil Faturalı ve Faturalı GPO (BIMcell, POcell, PTTcell, vb.) tarifeleri arası geçişlerde hat deaktif edilip tekrar açılmaktadır. Ancak KIST ücret uygulaması açısından deaktivasyon reasonlarından ayırt edilerek tarife değişikliği kuralları uygulanır.
AYLIK OTOMATİK YENİLENEN PAKETLER AKTİVASYON/DEAKTİVASYON
Paket aktivasyon ve hattın deaktif olması sebebiyle paket deaktivasyon gibi paketin tüm fatura dönemi boyunca kullanılmadığı fatura dönemlerine özel olarak, ilgili paket kapsamındaki hakların ne kadarını ilgili fatura döneminde kullandıysanız, söz konusu kullanım yüzdesine göre paket ücreti hesaplanarak faturanıza yansıtılacaktır.
Örneğin; 2GB ek internet içeren paketin yüzde 50'sini (1GB'ını) kullanan müşterilerin faturalarına paket ücretinin yarısı, %25'ini kullanan müşterilerin faturalarına ise paket ücretinin dörtte biri yansıtılacaktır.
Ek Bilgiler:
Hattınıza tanımlı her bir paket için ayrı ayrı ücret hesabı yapılır. Bu sebeple; bir fatura dönemi içerisinde iki farklı yenilenen paket satın almanız durumunda ikisi için de ayrı ayrı ücret hesabı yapılacaktır.
Yenilenen tüm yurt içi, uluslararası ve yurt dışı paketlerde aynı hesaplama yöntemi uygulanacaktır.
OTOMATİK YENİLENMEYEN PAKETLER (HAFTALIK/30 GÜNLÜK)
Haftalık, 30 Günlük gibi tek seferlik satın alınan, yenilenmeyen paketlerde ise paketin kullanım süresinin ne zaman sonladığına bakılarak hesap yapılacaktır.
Satın aldığınız paketin kullanım süresi; paketin satın alındığı fatura döneminde başlayıp, ayın fatura döneminde sona eriyorsa; paketin tam ücreti faturanıza yansıtılır.
Satın aldığınız paketin kullanım süresi, paketin satın alındığı fatura döneminde başlayıp, bir sonraki fatura dönemine sarkıyorsa, ilk fatura döneminde paketin tüm faydalarını tüketip tüketmediğinize bakılır. İlk fatura döneminde paketin tamamını kullandıysanız, ilk fatura döneminde paketin tam aylık ücreti faturanıza yansıtılır. İkinci fatura döneminde pakete ilişkin herhangi bir ücret yansıtılmaz. İlk fatura döneminde paketin tamamını kullanmadıysanız, paketi kullandığınız iki fatura dönemine gün ile orantılı ücret yansıtılır.
Aylık yenilenmeyen paket kullanırken hattınızı deaktif ettiğiniz durumda paket ücreti; paketin tamamını bitirdiyseniz tam aylık ücret, bitirmediyseniz deaktif olduğunuz güne kadarki gün bazlı ücret alınacak şekilde hesaplanır.
HATTIN TEK/ÇİFT YÖNLÜ OLARAK HİZMETE KAPATILMASI (HOTLINE/SUSPEND)
Tek Yönlü Kapama: Hattınızın tek yönlü olarak aramaya kapatılması durumunda, aranma hizmeti almaya devam ettiğiniz için kullanım/gün bazlı ücretlendirme yapılmaz. Tarife, paket aylık ücretinin tamamı ile kampanya, taahhüt indirimlerinizin tamamı faturanıza yansıtılmaya devam edilir. Örneğin; bir fatura dönemi içerisinde hattınız, 27 gün aktif - 3 gün borç nedeniyle tek yönlü kapalı ise; tarife/paket aylık ücretlerinin, kampanya/taahhüt indirimlerinizin tamamı faturanıza yansıtılır.
Çift Yönlü Kapama: Hattınızın herhangi bir sebeple (hat dondurma, borç, eksik evrak, fraud, vs.) çift yönlü olarak aramaya ve aranmaya kapatıldığı durumda ise hizmet almadığınızdan bu süre için ücretlendirme yapılmaz. Örneğin; hattınız 20 gün aktif – 10 gün borç nedeniyle çift yönlü kapalı ise; aylık ücretleriniz 20 gün hizmet aldığınız süre için Tarife ve Kampanya Aktivasyonu/Deaktivasyonu bölümündeki gibi hesaplanır.
İstisna: Hattın tek yönlü kapatılması konusunda yine BTK kararı gereğince Hat İptal Hotline ve Eksik Evrak sebebiyle hattı tek yönlü olarak aramaya kapatılan müşterilerden ilgili süre boyunca ücret alınmaması gerekmektedir. Bu sebeple müşterinin hattı, Hat İptal Hotline ve Eksik Evrak sebepleriyle tek yönlü kapalı olduğu süre için müşteriden aylık ücret alınmamaktadır. Örneğin; 25 gün aktif, 5 gün ise Hat İptal Hotline durumundasınız. Hizmet aldığınız 25 gün için Tarife ve Kampanya Aktivasyonu/Deaktivasyonu bölümündeki gibi ücretlendirilirsiniz.
İSTİSNALAR
Kademeli Tarifeler ve Paketler:
Süper Fikir Tarifesi ve Kat Kat Paketler gibi kademeli olarak kullanım miktarı ve ücret içeren tarife ve paketlerde; her kademede müşteri yeni bir paket alıyor gibi hesap yapılır. Kademe ücretleri için; sadece tarifeye/pakete gelindiği ilk fatura döneminde değil, her fatura döneminde kullanım bazlı ücret hesabı yapılır.
Örnek 1: Müşterinin 9 TL'ye Kat Kat 100 dakika paketini fatura döneminin 15. gününde aldığını düşünelim.
Örnek 2: Müşterinin aktivasyon ile Süper Fikir tarifesine geldiğini ve 15 gün sonra faturasının kesildiğini düşünelim. Süper Fikir tarifesi aylık ücreti 5 TL olan, müşteriye kullanım yaptığı her 100 dakika için ek 5 TL ücret yansıtılan bir tarifedir.
Müşteriye çıkacak ilk faturada:
Müşteriye çıkacak ikinci ve sonrasındaki fatura dönemlerinde yine aynı kullanımı yaptığını düşünelim:
Hibrit Tarifeler
Kontrolü S.E.Ç. 250, Kontrolü S.E.Ç. Maksi gibi Kontrollü tarifeleri tüm fatura dönemi boyunca kullanmayan müşteriler için kullanım vs. kontrolü yapılmaksızın gün bazlı ücret yansıtılır.
Aylık Yenilenmeyen Kıbrıs Paketi (60 dakika)
Kıbrıs Paketini satın alan müşterinin; paketi kullanım süresi, paketin satın alındığı fatura döneminde bitmeyip, bir sonraki fatura dönemine sarkıyorsa, müşterinin paketin tüm faydalarının tüketip tüketmediğine bakılmaz. Müşteri ilk fatura döneminde ne kadar kullanım yapmış olursa olsun, iki fatura döneminde de günlük ücret yansıtılır.
1 Günlük ve Çoklu Fayda İçeren Paketler
7 günlükten daha kısa süreli paketler için prorate ücret hesaplanmaz. Paketin tam ücreti ilk faturaya yansıtılır.
Çoklu fayda içeren (dakika,SMS,internet) ek paketlerin (örn; dakika ve internet, dakika ve SMS vb.) paketlerin aylık ücreti; paketin tamamı kullanıldıysa tam ücret, kullanılmadıysa günlük ücret olacak şekilde hesaplanacaktır.